fredag 21 december 2012

Juledikt anno 2012

Avnjutes gärna i sällskap med ett par glas rött.


Nu mot tjugohundratolv års slut vi tillsammans blickar
med några långa rader jag skönaste Puttekram Er skickar

Av köttbullar, Janssons, granar och glögg det doftar så gott
kombinationen Putte och hans Chanel är dock ingen som slått

Julen är barnens tindrande tid hoppas innerligt alla blir glada
många är de häxlika kvinnor som ger männen en gnistrande svada

Oss gör det inget att Disney har skurit och klippt - what a mess
far ingenjör K. Nyborg har sparat på både devede å vehåess

Älskade broder Christer som vanligt alla mina önskeklappar får
kvar sitter jag med ännu en Wrapmaster - blygt jag fäller en tår

Tomtemor så kärleksfullt plirande leker med tomtens skägg
tomten själv njuter var drag alltid beredd befrukta ett ägg

Min önskans stjärna på himlavalvet så vackert blinka
Man vill ju komma till mellan vänster och höger skinka

Allena med ädlare delar helt nyligen fria från besvärande hår
var i helvete har jag lagt mitt kära gamla villiga plastfår

Vore bättre se till det kokar i kvinnans var endaste ven
varsamt men bestämt mot insida lår lägga nyrakad kind så len

Denna juledikt kan tyckas sakna både moralen och etiken
inte ens kan Putterazzi skylla på den goe goe julespriten

Bitter, glad, skruvad, rolig eller underbar ni mig gärna får kalla
alla folk där ute - finaste målet i livet är att glädja er alla

Tjugohundratretton allt annat skuggas av ett så underbart ting
året då broder pryder sin Liselott med eviga kärlekens ring!

Inga kommentarer: